MÅNADENS KUNDER

Varför blev just de månadens kund? Svaret hittar du här...

December 2017
Konserthuset i Stockholm utbildar all sin personal vid olika tillfällen i HLR och första hjälpen. Allt som allt tog bara 4 timmar. Det är helt ofattbart vilket engagemang det har varit på utbildningarna och att så många verkligen är genuint intresserade av att lära sig rädda liv – tummen upp och grattis till månadens kund!

November 2017
Vallentuna kommun har under hösten bokat 12 HLR-kurser till olika avdelningar – ansvarsfullt att följa arbetsmiljölagen och samtidigt skapa trygghet för personalen och besökarna!

Oktober 2017
AB Familjebostäder har den här gången  utbildat sin personal i Hammarby Sjöstad (Stockholm) – detta skapar trygghet för både medlemmarna och alla personal på kontoret.  Ansvarsfullt? Ja, och det blir tummen upp!

September 2017
Sports Club Vallentuna har utbildat alla anställda i HLR och första hjälpen. Dessutom har de investerat i en hjärtstartare. Så nu kan all personal och besökare känna sig trygga om det sker en olycka – oavsett om det sker i badhuset, gymmet eller i hinderbanan. 

Augusti 2017
S:t Eriks gymnasium så klart – eftersom de prioriterar elevernas och personalens säkerhet högt. 200 lärare är utbildade i HLR och första hjälpen . Dessutom har de investerat i en hjärtstartare för att kunna hjälpa varandra och eleverna om olyckan skulle vara framme. Det kallar jag ett ansvarsfullt gymnasium – bra gjort!

Juni 2017
Personalen på Försäkringskassan visade ett stort engagemang på HLR-utbildningen, vilket gjorde att utbildningen blev både trevlig och lärorik – både för dem och för mig som instruktör.

Maj 2017
Svenska bostäder tar hem segern den här månaden – med god marginal. Tänk dig själv – du bor i en hyres- eller bostadsrätt och din värd bjuder dig och din partner att gå en gratis HLR-kurs, och på plats hos dig. Så ansvarsfullt! Det skapar trygghet för alla barn och vuxna som bor och vistas i hela området.
Grattis till dig som har Svenska bostäder som värd!

Mars 2017
Anledningen till att Fortifikationsverket blir månadens kund är att de granskade oss mycket noggrant innan de bokade 8 kurser i "HLR med hjärtstartare". Bl a genom att kontakta några av våra kunder och fråga vad de tycker om oss och våra utbildningar. Det är både ansvarsfullt och seriöst, och sånt gillar jag! 

Vad gör Fortifikationsverket? Fortifikationsverket äger och förvaltar Sveriges försvarsfastigheter, d v s anläggningar, mark och lokaler. Deras specialistområde är skydds- och anläggningsteknik.

November 2016
Flysta Elservice AB utbildade alla anställda i vuxen HLR med inriktning på första hjälpen vid elolyckor. Eftersom flera av deltagarna har egna barn övade de även på barn HLR dockor. Det är smart att komplettera sin vuxen HLR utbildning med första hjälpen och barn HLR. Nu kan de hjälpa både barn och vuxna om olyckan skulle vara framme.

Flysta Elservice AB har sedan 1980 utfört elarbeten av hög kvalitet och hjälper sina kunder med nyproduktion, renovering och ombyggnation.

Januari 2017
God fortsättning!
Månadens kund blir Danderyds kommun eftersom de verkligen prioriterar säkerhet och arbetsmiljö högt på alla förskolor. Varje år utbildas personalen i HLR och första hjälpen. I januari utbildades Kevinge förskolor och Nora Herrgård i HLR-barn.
I Danderyds kommun kan barnen, föräldrar och personalen känna sig trygga om olyckan är framme.

September 2016
Medtryck Sverige är ett ansvarsfullt företag som jobbar med tryck av profil- och presentreklam. Företaget växer, personalstyrkan ökar och de prioriterar arbetsmiljön. De har bl a utsett ett skyddsombud och utbildat all sin personal i HLR med hjärtstartare och första hjälpen. Nu kan de hjälpa varandra och sina medmänniskor om det behövs.

Det jag blir imponerad över är att Medtryck ställer hårda krav på sina leverantörer och kräver t ex att de loggför utbildningar i både första hjälpen och brandövningar. Det tycker jag är unikt, ansvarsfullt och smart! Om en nyckelperson råkar ut för en olycka eller företaget drabbas av en brand så finns hjälpen nära. Alla vinner på det. De slipper mänskligt lidande och ekonomisk förlust.

April 2016
Mornington Hotel Stockholm City är ett förstklassigt hotell med 221 gästrum som lägger stor vikt vid att all personal (55 deltagare) årligen utbildas inom hjärt lungräddning (HLR). De prioriterar säkerheten högt för både gästerna, sig själva och även alla andra som vistas kring hotellet. De tycker att det är viktigt att all personal kan hantera dem två hjärtstartarna som finns på hotellet, men även kännas sig bekväma med att agera om det skulle ske en olycka utanför arbetet t ex hemma med familjen.
 

April 2017
Hur kan Byggnadstekniska Byrån utbilda 81 medarbetare i hjärt-och lungräddning på bara 2,5 timme?
De bokade en stor lokal på ett hotell, utöka kurstiden och bokade fyra instruktörer – så enkelt!
Efter utbildningen åt de en gemensam middag, det blev trevlig, billigt och nu kan de hjälpa varandra om någon på jobbet skadar sig, sätter i halsen eller får hjärtstopp. Smart!

Februari 2017
Att ta sitt ansvar och följa arbetsmiljölagen är en självklarhet för Telenor som utbildade personalen i HLR och första hjälpen. Första omgången utbildades 60 medarbetare, och just nu planerar de utbildning för fler anställda. Om olyckan skulle vara framme är du i trygga händer, både på hudkontoret och i Telenorbutiken.

Oktober 2016
We Select hjälper företag att rekrytera rätt medarbetare. Alla på kontoret i Stockholm utbildade sig i HLR. Det som gör We Select till månadens kund är deras nyfikenhet och engagemang. Flera deltagare kom fram till Joakim (instruktör) innan kursen och berättade att de såg fram emot att lära sig HLR och att det skulle bli jätteroligt. Sedan var alla engagerade, nyfikna och ställde många kloka frågor under kursen. Utbildningen blev både trevlig och extra lärorik för både deltagarna och även instruktören. 

December 2016
Eftersom kunskap är en färskvara (oavsett ämne) gäller det att öva och repetera ofta. Det gäller alla, även brandmän, ambulanssjuksköterskor, läkare, överläkare och barnmorskor.

Nu har 40 anställda på Rättsmedicin i Stockholm repeterat ”HLR med hjärtstartare” för att på bästa sätt hjälpa besökare, kollegor, familjemedlemmar och även medmänniskor. Ansvarsfull? JAPP!

BB Stockholm bokade utbildning och repeterade sina HLR kunskaper av samma anledning. Totalt 44 deltagare redo att rädda liv. Smart? JAPP!

Augusti 2016
På bara tre timmar utbildade Hässelby Villastads skola all personal i HLR med hjärtstartare. De bokade en utbildning med två instruktörer för att bibehålla god kvalitet och utbilda 24 deltagare vid samma tillfälle. Nu känner dem sig trygga och kan hjälpa barnen, föräldrarna men också personalen på skolan om olyckan skulle vara framme. Smart!

Juni 2016
LensOn valde att utbilda 1-2 personer från varje avdelning i HLR för att försäkra sig om att hjälpen finns nära vid en olycka. Eftersom flera av deltagarna har egna barn övade de även på barn HLR dockor för att lära sig hjälpa ett barn som drunknat, satt i halsen, eller fått hjärtstopp.
Dessutom sprider deltagarna kunskapen inom företaget. Det tycker jag är klokt!

Maj 2016
Byggmax Täby hade en bra idé. De kombinerade HLR utbildning med god middag och personalvård en lördag efter jobbet. Smart eller hur? Ni kan göra likadant, boka en utbildning när det passar er och i samband med nästa konferens, arbetsplatsträff, planeringsdag eller möte.

Mars 2016
HSB BRF Rosenbrödet utbildar sina medlemmar i HLR och hyr en hjärtstartare som passar spädbarn, barn och vuxna. När de delar på kostnaden blir den så låg som ca 100 kr per hushåll och år. Eftersom ca 65-70% av alla hjärtstopp sker i hemmet så är det en mycket klok investering de gör. Visst är det en smart idé att dela på kostnaden? Därför blir de månades kund :)