Läs 100-tals recensioner på Google ⭐⭐⭐⭐⭐

Alla kunder vi har uppvaktat

Månadens kund

Varje månad utser vi ”månadens kund”. Det innebär kort och gott att vi vill hyllar en av våra kunder som har gjort det lite extra.

If Skadeförsäkring

Oktober 2022

Vad jobbar ni med?

If Skadeförsäkring AB, är ett av Nordens största försäkringsbolag, och bland annat marknadsledande inom bilbranschen och märkesförsäkring.

Hur kontaktar man er bäst?

Våra kontaktvägar finner man bäst via vår hemsida www.if.se
Det går även att kontakta oss via telefon: 0771-430 000

Varför valde ni Hjärtochlungräddning.se som er leverantör för HLR-utbildning?

Som försäkringsbolag möter vi dagligen, direkt eller indirekt, kunder som haft otur. Vissa kunder kanske till och med varit med om en personolycka eller en traumatisk situation.

För att bemöta dessa kunder känns det naturligt att skapa och förnya kunskap inom räddning. Vi valde därför att genomgå HLR-utbildning, med Hjärtochlungräddning.se som utbildare.

Anledningen till att vi valde Hjärtochlungräddning.se var tidigare goda erfarenheter, professionell utbildningsnivå och inte minst ett trevligt bemötande. Kan varmt rekommendera Hjärtochlungräddning.se, utbildning som berör.

Brandskyddslaget AB

September 2022

Vad jobbar ni med?

Brandskyddslaget är ett av Sveriges största renodlade brandkonsultföretag där vi arbetar med brandskydd, riskhantering och sprinklerprojektering. Vi är ett medarbetarägt bolag som dagligen strävar mot att vara ledande inom forskning och utveckling för att alltid kunna ta fram de bästa och mest kostnadseffektiva lösningarna för våra kunder. Våra kunder består av bygg- och industrimarknadens alla olika parter så som byggentreprenörer, fastighetsägare, arkitekter, projektledare, teknikkonsulter och industriverksamheter.

Hur kontaktar man er bäst?

Oss kontaktar ni enklast via vår hemsida www.bsl.se/kontaktpersoner eller genom vår växel 08-588 188 00. Ni hittar mer information om oss som företag på vår hemsida och LinkedIn www.linkedin.com/ company/brandskyddslaget.

Varför valde ni Hjärtochlungräddning.se som er leverantör för HLR-utbildning?

Vi valde er eftersom vårt systerbolag Risktec anlitat er och var väldigt nöjda, vilket vi också är! 😊

Månadens kund - Collective Minds Radiology AB

Augusti 2022

Vad jobbar ni med?

Collective Minds är en startup med 45 medarbetare som grundades i Stockholm 2017, baserad i Stockholm, Barcelona, London, Köpenhamn och Oslo. Vi bygger och levererar en moln-baserad plattform för samarbete inom sjukvård och forskning. Vi växer snabbt och idag har vi fler än 100 sjukhus uppkopplade i Europa med över 9000 läkare som använder oss för  kliniskt samarbete, medicinsk utbildning och forskning. Vårt yttersta mål är att hjälpa sjukvårdsindustrin att utvecklas och få sina patienter till rätt diagnos och behandling snabbare.

Hur kontaktar man er bäst?

Man kan gå in och kika på vår hemsida www.cmrad.com eller höra av sig till support@cmrad.com. Vi finns också på https://www.linkedin.com/company/ cmrad/mycompany/

Varför valde ni Hjärtochlungräddning.se som er leverantör för HLR-utbildning?

Vi sökte HLR utbildning på nätet och utifrån er hemsida samt era goda recensioner valde vi att ta kontakt. Efter ett trevligt samtal bokade vi en utbildning för vårt arbetslag. Vi fick en professionell och pedagogisk utbildning. Världsklass! Vi kan varmt rekommendera dem. 

Sweden Green Building Council

Juni 2022

Vad jobbar ni med?

Sweden Green Building Council är Sveriges ledande organisation för hållbart samhällsbyggande. Våra medlemmar är företag och organisationer som vill utveckla och påverka bebyggelsen så att den blir mer hållbar. Genom certifiering, utbildning och opinionsbildning arbetar vi för ett samhälle som gynnar både människor och miljö. Med oss har vi experter, företag och organisationer från hela landet som alla arbetar med samma mål.  Tillsammans skapar vi bättre byggnader och platser som ger människor sunda miljöer att leva, arbeta och leka i.

Hur kontaktar man er bäst?

Vi har kontor på Södermalm i Stockholm och i centrala Göteborg. Man kan nå oss via vår telefonväxel på telefonnummer 08-599 294 30, via mail (info@sgbc.se), via vår hemsida: www.sgbc.se eller vår linkedin: https://se.linkedin.com/ company/ sweden-green-building-council

Varför valde ni Hjärtochlungräddning.se som er leverantör för HLR-utbildning?

Vi har valt att utbilda alla våra medarbetare i HLR. När vi sitter så centralt som vi gör, med hjärtstartare i lokalen så ser vi att vi har stor möjlighet att kunna påverka positivt när tiden är knapp och någon i närheten behöver vår hjälp. Vi är mycket nöjda med inspirerande ledare som lärt oss att tänka lugnt när det värsta som kan hända händer – och känna oss bekväma med att det viktigaste är att man gör något!

Maj 2022

Vad jobbar ni med?

Varje vecka under konsertsäsongen gästas Konserthuset Stockholm av det internationella musiklivets främsta artister i olika genrer. Orkestermusik med Kungliga Filharmonikerna, familjekonserter, kammarmusik, jazz och världsmusik. Varje säsong presenterar vi uppemot 200 konserter i egen regi samt ett 40-tal konserter anordnade av externa arrangörer.

Hur kontaktar man er bäst?

Vi värdesätter det personliga mötet med våra besökare och vill vara så tillgängliga som möjligt därför har vårt biljettkontor generösa öppettider mitt i Stockholm. Självklart går det även att nå oss per telefon 08-786 02 00 men också via mejl info@konserthuset.se fler kontaktuppgifter finns på https://www.konserthuset.se

Varför valde ni Hjärtochlungräddning.se som er leverantör för HLR-utbildning?

Vi utbildar våra publikvärdar kontinuerligt bl.a. i HLR en utbildning som även repeteras med jämna mellanrum. Därför är det viktigt att utbildningen känns levande och entusiasmerande för att det inte ska gå slentrian i vårt säkerhetsarbete. HLR-utbildningen har varit och är den mest uppskattade utbildningen bland våra publikvärdar vi har i vårt utbildningspaket. Vi har använt oss av Hjärtochlungräddning.se sedan 2017 och kan varmt rekommendera dem.

CapioCapio

April 2022

Vad jobbar ni med?

Vi arbetar med avancerad sjukvård i hemmet som är ett komplement eller alternativ till slutenvård när den basala hemsjukvården inte räcker till. Till exempel vid svårare sjukdomstillstånd och stora sjukvårdsbehov. Vi arbetar i team som består av sjuksköterskor, läkare, arbetsterapeut, sjukgymnast, kurator och dietist. Vi är tillgängliga dygnet runt för våra patienter.

Hur kontaktar man er bäst?

Genom att ringa 010-330 49 75 alternativt besöka våra hemsida Capio ASiH Västerort för kontaktuppgifter.

Varför valde ni Hjärtochlungräddning.se som er leverantör för HLR-utbildning?

Vi är ett vårdföretag med medarbetare som har lång erfarenhet av hjärt- och lungräddning, den här utbildningen är något utöver det vanliga. Därför har vi under de senaste 3 åren endast anlitat hjärtochlungräddning.se

Reaktionen efter varje utbildningstillfälle är ”WOW, jag har lärt mig så mycket nytt, den här utbildningen vill jag gå igen”. Utbildningen ger en bra variation och balans mellan teori och praktik. Det mest positiva är att utbildningen ges av riktiga brandmän med egen erfarenhet av hjärt- och lungräddning. Kan varmt rekommendera Hjärtochlungräddning.se

Mars 2022

Vad jobbar ni med?

På Pysslingen i Haninge får barnen vara med om fredagsfys varje fredag. Efter det gör vi fredagsfint i vår lärmiljö för att avsluta veckan på ett bra sätt. Övriga dagar arbetar alla avdelningar med olika teman för att fördjupa barnens lärande i de olika områdena i läroplanen.

Hur kontaktar man er bäst?

På förskolans respektive hemsida finns vår kontaktinfo:

https://pysslingen.se/baldersro/
https://pysslingen.se/bjorken/
https://pysslingen.se/larkan/
https://pysslingen.se/orren/

Varför valde ni Hjärtochlungräddning.se som er leverantör för HLR-utbildning?

Vi valde Hjärtochlungräddning.se eftersom vi läst era fina recensioner från andra kunder samt att vi fick ett väldigt trevligt bemötande.

Januari 2022

Vad jobbar ni med?

Vi jobbar med uppgifter inom vård och omsorg typ hemtjänst, daglig verksamhet, gruppboende och särskilt boende.

Hur kontaktar man er bäst?

Via kommunens växel på telefonnummer 08-587 850 00 och ber att få bli kopplad till aktuellt område.

Varför valde ni Hjärtochlungräddning.se som er leverantör för HLR-utbildning?

På grund av goda referenser från kollegor.

Skill ab

December 2021

Vad jobbar ni med?

Vi är ett av Sveriges största rekryterings- och bemanningsföretag men vi erbjuder också kompetensutveckling genom vår utbildningsverksamhet. Med skräddarsydda utbildningar, specifika projekt och utvecklande nätverk vässar vi befintlig kompetens och tillför ny.

Hur kontaktar man er bäst?

Man kontaktar Skill bäst på telefon 010-263 01 00 eller via mejl info@skill.se. På vår hemsida www.skill.se kan man läsa mer om oss samt se kontaktvägar till våra olika kontor.

Varför valde ni Hjärtochlungräddning.se som er leverantör för HLR-utbildning?

Vi valde Hjärtochlungräddning.se som vår leverantör av HLR då vi dels fick en bra inblick av tjänsten från hemsidan, dels hört gott om leverantören från andra, men primärt tack vare den snabba och trevliga kontakten och känslan av att man kan skräddarsy utbildningen efter sin verksamhet. 

Vi på Skill rekommenderar verkligen Hjärtochlungräddning.se!

Botkyrka kommun logga

November 2021

Vad har ni för mål på skolan?

Borgskolan har en öppen atmosfär och vi arbetar tillsammans för våra elevers lärande och utveckling. Vi höga förväntningar på varandra och vi månar om en god kommunikation med och mellan elever, vårdnadshavare och oss som arbetar på skolan. Våra traditioner är en viktig del i att skapa ”viet”.

Hur kontaktar man er bäst?

Skriv ett mejl till borgskolan@botkyrka.se eller ringa till vår expedition på 08-530 638 00. Det går även självfallet bra att besöka vår hemsida på: https://www.botkyrka.se/skola-och-forskola/grundskola/hitta-grundskola-och-ansok/grundskolor-i-botkyrka/borgskolan eller instagram: https://www.instagram.com/borgskolan/ , där vi uppdaterar med vad som händer på skolan.

Varför valde ni Hjärtochlungräddning.se som er leverantör för HLR-utbildning?

Vi valde Hjärtochlungräddning.se eftersom det var en gedigen och tydlig hemsida med ett superproffsigt bemötande och upplägg. Vi är så nöjda med Arshia och den utbildning som samtliga medarbetare på Borgskolan fått. 
Rekommenderas starkt!

usstockholm.se

Oktober 2021

Vad jobbar ni med?

Vi är Unga med synnedsättning Stockholm. En ungdomsorganisation för personer med en synnedsättning i åldern 10 till 31 år i Stockholms län. Vi är ett distrikt inom riksorganisationen Unga med synnedsättning. Vi anordnar aktiviteter för våra medlemmar och vi är en organisation för och av våra medlemmar. Vilket betyder att det är vi själva som planerar, genomför all vår verksamhet och driver intressepolitiskt arbete för att personer med en synnedsättning ska bli fullt inkluderade i samhället och leva och verka på lika villkor som fullt seende personer gör. Vi har sociala aktiviteter, utbildningar, jobbar med påverkansarbete och är alltid en mötesplats där medlemmarna kan utbyta erfarenheter samt få förebilder som har samma förutsättningar som sig själv.

Hur kontaktar man er bäst?

ni når oss på följande vis, styrelsen nås på stockholmsstyrelsen@ungsyn.se och vårt kansli nås på stockholm@ungsyn.se eller 0765399268.

Hemsida: Usstockholm.se | Facebooksida: Unga med Synnedsättning – US Stockholm | Instagram: US.Stockholm

Varför valde ni Hjärtochlungräddning.se som er leverantör för HLR-utbildning?

Vi valde Hjärtochlungräddning.se för att vi fick ett gått bemötande när vår personal kontaktade er för att göra en förfrågan om utbildning som gick att anpassa för målgruppen unga med en synnedsättning. Då vi behöver ha mer tid på oss samt kunna få syntolkningar och mer tydliga beskrivningar för att tillexempel kunna ta till oss visuella förklaringar via film eller liknande. Vi upplever att utbildningen gick att ta till sig väl och att anpassningarna kunde göras så att våra medlemmar nu har tagit till sig denna utbildning.

Adestia AB

September 2021

Vad jobbar ni med?

Adestia erbjuder tjänster och lösningar inom mötesrumsteknik, videokonferens och utskriftshantering där funktion utifrån kundens behov är i centrum. Vår affärsidé är att  skapa bättre användarupplevelse och avlasta företagets IT. I allt vi gör gäller våra värderingar formulerade i tre ledord – Användarvänlighet, Driftsäkerhet och Hållbarhet. Vi väljer standardiserade lösningar baserad på testad och beprövad teknik som vi vet fungerar. Vi levererar egentligen samma produkter som många andra men vår affärsmodell är helt unik i vår bransch. I ett avtal med Adestia ingår allt och kostnaderna är därmed förutsägbara.

Hur kontaktar man er bäst?

Ni når Adestia bäst via mail på info@adestia.se eller på telefon 08-400 295 00. Besök gärna vår hemsida för mer information: https://www.adestia.se/

Varför valde ni Hjärtochlungräddning.se som er leverantör för HLR-utbildning?

Vi valde Hjärtochlungräddning.se som vår leverantör då det var riktig blåljuspersonal som höll utbildningen, med erfarenhet och engagemang, och intrycket håller i sig än, långt efter att kursen är avslutad. Bara bästa rekommendationer till Arshia som höll utbildningen, som verkligen fick med sig hela företaget i hjärta och själ.

 

Augusti 2021

Vad jobbar ni med?

Futuraskolan International Kvarnskogen förskola i Sollentuna är en internationella förskola som är en del av Futuraskolan International. Our vision is to be the best stipping stone for our future citizens.

Hur kontaktar man er bäst?

Genom att höra av sig till vår rektor eller biträdande rektor för att få ställa frågor eller för att komma på visning på vår fantastiska förskola.

Vad tyckte ni om utbildningen, upplägget och er instruktör från Hjärtochlungräddning.se?

Vi tyckte att utbildningen var den bästa vi någonsin haft. Alla pedagoger ansåg instruktören som väldigt pedagogisk och stöttande under hela utbildningen och vi uppskattade verkligen utbildningen vi fick. Fantastiskt jobb och viktig kunskap!

RF-SISU-Stockholms

Juni 2021

Vad jobbar ni med?

Vårt grundläggande uppdrag är att företräda, stödja och samordna idrottsrörelsens gemensamma frågor regionalt och lokalt samt verka för och bidra till idrottens utveckling genom folkbildning och utbildning.

Hur kontaktar man er bäst?

Ni kontaktar någon av RF-SISU Stockholms idrottskonsulenter per mejl eller telefon. Kontaktuppgifter hittar ni på hemsidan eller via andra sociala medier.

Varför valde ni Hjärtochlungräddning.se som er leverantör för HLR-utbildning?

Vi valde Hjärtochlungräddning.se via bra referenser.

Ethos International bokade utbildning i hjärt- och lungräddning (HLR)

Maj 2021

Vad jobbar ni med?

Ethos International arbetar med att hjälpa organisationer att få högre avkastning på sitt hållbarhetsarbete. Vi erbjuder kompetens inom samtliga fyra hållbarhetsområden; mänskliga rättigheter, arbetsrätt, miljö och antikorruption.

Inom Ethos International har vi mångårig erfarenhet av strategisk rådgivning från en ett flertal olika branscher. Vårt tjänsteutbud är utvecklat för effektiv integrering av hållbarhetsfrågor i en organisations affärsmodell och strategi.

Hur kontaktar man er bäst?

Våra kontaktvägar finns på vår hemsida ethosinternational.se
Det går också att kontakta oss på info@ethosinternational.se eller 08-440 26 00.

Varför valde ni Hjärtochlungräddning.se som er leverantör för HLR-utbildning?

Vi valde Hjärtochlungräddning.se eftersom de kunde erbjuda en flexibel och bra utbildningslösning anpassad efter våra behov.

Hjärtochlungräddning hade dessutom många goda recensioner samt såg vi det som positivt att instruktörerna var sjuksköterskor och brandmän.

Utöver detta gav Hjärtochlungräddning.se ett intryck av att vara duktiga, proffsiga och serviceminded, vilket de sedan också levde upp till i verkligheten.   

Månadens kund - EuroMaint Components and Materials AB

April 2021

Vad jobbar ni med?

Vi erbjuder kvalificerat tekniskt underhåll av järnvägsfordon som tillgodoser kundernas behov av väl fungerande fordonsflottor.

Vi skapar en unik underhållslösning för varje kund och erbjuder ett komplett utbud av verkstadstjänster, översyn av komponenter och material samt digitala lösningar. Våra tjänster och produkter säkrar tillförlitligheten och livslängden för spårburna fordon såsom godsvagnar, passagerartåg, spårvagnar samt lok och arbetsmaskiner.

Vår verksamhet finns på ett tjugotal platser i Sverige, från Luleå till Malmö, och även Bergensbanan i Norge. Vi är idag cirka 980 medarbetare och har en omsättning på 1 595 MSEK.

EuroMaint är en del av den internationella spanska tågtillverkaren CAF sedan 2019.

Hur kontaktar man er bäst?

På vår hemsida euromaint.com hittar man enkelt våra kontaktvägar. Det går också bra att skicka ett e-post till vår info-mejl: info(at)euromaint.com

Varför valde ni Hjärtochlungräddning.se som er leverantör för HLR-utbildning?

Vi valde Hjärtlungräddning.se som leverantör för att ni har en flexibel digital lösning. Vi kan genomföra utbildningen när vi har behov och på ett smittsäkert sätt med tanke på rådande pandemi. Ni är dessutom väldigt serviceinriktade och proffsiga.

Februari 2021

Vad jobbar ni med?

Grunden är att vi lånar ut pengar till privatpersoner med lös egendom som säkerhet. Vi erbjuder även försäljning av kapitalvaror i våra butiker runt om i Sverige.

Hur kontaktar man er bäst?

Genom butiksbesök eller vår hemsida sefina.se

Varför valde ni Hjärtochlungräddning.se som er leverantör för HLR-utbildning?

På grund av den rådande pandemin tilltalade en distansutbildning oss. Vi har använt oss av er som aktör tidigare och har varit nöjda.

Januari 2021

Vad jobbar ni med?

Vi är logopeder, vi arbetar med människor i alla åldrar som har svårigheter med tal, språk, röst eller sväljning.

Hur kontaktar man er bäst?

För att komma till logoped behövs en remiss t ex ifrån läkare eller sköterska på skola eller BVC.

Varför valde ni Hjärtochlungräddning.se som er leverantör för HLR-utbildning?

Många och goda referenser på internet gjorde att vi ringde er och ni gav ett förtroendeingivande första intryck. Ni levde dessutom upp till våra förväntningar vilket är toppen!

December 2020

Vad jobbar ni med?

Byggnadsplåtslageri, takarbeten

Hur kontaktar man er bäst?

Telefon 08-500 100 20, e-post: info@platentusiasterna.se , hemsida: www.platentusiasterna.se

Varför valde ni Hjärtochlungräddning.se som er leverantör för HLR-utbildning?

Vi valde Hjärtochlungräddning.se som leverantör till vår utbildning för att ni hade många bra recensioner från tidigare kunder och att instruktörerna är sjuksköterskor och brandmän som har stor erfarenhet av verkliga olyckssituationer. Sen så fick vi snabb återkoppling på vår förfrågan angående kurs och pris.

Moyagi Karaoke bar

Oktober 2020

Vad jobbar ni med?

Vi sprider glädje bland våra gäster genom att vara Stockholms enda premium eatertainment med privata karaokerum. 

Hur kontaktar man er bäst?

Via vår infomail: contact@moyagi.com 

Varför valde ni Hjärtochlungräddning.se som er leverantör för HLR-utbildning?

Vi sökte runt bland olika HLR-kurser och ni hade väldigt många och bra reviews samt ett väldigt bra bemötande och service. 

Svenska kyrkan

September 2020

Vad jobbar ni med?

Vi arbetar med verksamhet för våra församlingsbor i Enskede-Årsta församling.

Hur kontaktar man er bäst?

Bäst information finns på vår hemsida: https://www.svenskakyrkan.se/enskede-arsta

Varför valde ni Hjärtochlungräddning.se som er leverantör för HLR-utbildning?

Vi hittade information om hjärt- och lungräddning på nätet och är väldigt nöjda med information och utbildningen.

Augusti 2020

Vad jobbar ni med?

Vi är ett fullserviceföretag inom mark och anläggning samt enskilda avlopp.

Hur kontaktar man er bäst?

Ni når oss bäst på info@scoreab.se eller 08-410 79 410 eller vår hemsida www.scoreab.se

Varför valde ni Hjärtochlungräddning.se som er leverantör för HLR-utbildning?

Vi valde er pga av er kompetens och kundkontakt.

Maj 2020

Vad jobbar ni med?

Vi är ett rekryterings- och bemanningsföretag där vi bland annat hjälper våra kunder med att hitta det bästa och mest kompetenta kollegorna till olika företag.

Hur kontaktar man er bäst?

08-400 261 10 eller info@talangjagarna.se

Varför valde ni Hjärtochlungräddning.se som er leverantör för HLR-utbildning?

Vi valde Hjärtochlugnräddning.se för att man alltid får ett trevligt bemötande från första samtalet till att utbildningen är klar. Instruktörerna är väldigt kunniga och man känner sig trygg samt att man har fått all information man behöver för att kunna utföra en hjärt- och lungräddning på egenhand.

Mars 2020

Vad jobbar ni med?

Vi levererar produkter och system som garanterar lönsamma och energieffektiva klimatlösningar inom värme, kyla och ventilation.

Hur kontaktar man er bäst?

Daikin.se eller info@daikin.se

Varför valde ni Hjärtochlungräddning.se som er leverantör för HLR-utbildning?

 

Vi såg Hjärtochlungräddning.se som mest prisvärda efter att ha jämfört några olika förslag.

Februari 2020

TP Mur & Puts AB  bokade utbildning för 50 anställda. Nu kan de rädda liv och uppfyller Arbetsmiljöverkets krav på kunskaper i Första hjälpen.

Tack för alla snabba svar och snabb och smidig bokning 🙂 

Tusen tack också för att ni valde att samarbeta med oss!

Grattis till månadens kund!

December 2019

Booli.se hjälper dig med värdering, mäklare och lånelöfte när du ska sälja eller köpa bostad.

Personalen var supertrevliga och dessutom hade de ett brinnande intresse för att lära sig HLR.

Tusen tack för att ni valde att utbilda er hos oss – så tacksam över att ha så fina kunder som er.

Och stort grattis till månadens kund!

November 2019

PwC är Sveriges ledande företag inom bland annat skatterådgivning, revision och verksamhetsutveckling.

Som företagare är man van att serva sina kunder. Men när kunden ger den service, då blir man jätteglad 🙂

Allt ifrån snabba och tydliga mejl till att få hjälp med utrustningen på plats hos PwC. Tack för god fika och trevliga deltagare. 

Grattis till månadens kund!

Oktober 2019

DLF Service AB är en branschorganisation för företag som säljer dagligvaror till handel, restauranger och storhushåll i Sverige.

Vår instruktör Emanuel ger DLF toppbetyg! Deltagarna var jättetrevliga och kämpade väl på alla de praktiska momenten.

Tusen tack för att ni valde att boka er utbildning hos oss och grattis till månadens kund!

September 2019

Hotell- och restauranganställdas a-kassa utbildade personalen i Gävle, Västerås, Stockholm och Malmö.

Alla instruktörer fick ett mycket trevligt bemötande av deltagarna på kursen.

Dessutom var de duktiga, frågvisa och engagerade – det var det som gjorde att utbildningarna blev lyckade.

Stort grattis till månadens kund och tack för att ni valde oss!

Juni 2019

Lidingö Stad var mycket hungriga på information och ville verkligen lära sig kunskapen i Första hjälpen!

Deltagarna var frågvisa och undrade t ex hur man gör om personen sitter i rullstol och sätter i halsen. Och ställde flera frågor om att larmar 112 – eftersom de gör det ofta på sin avdelning.

Sedan var det en mycket fin gest att vår instruktör fick en presentpåse med penna, kaffekopp och choklad. Det gjorde hans dag!

Stort grattis till månadens kund Lidingö Stad och jättetack för att ni valde att samarbeta med oss!

Maj 2019

Almondy AB älskar desserter, precis som du!

Stressad och måste baka till fikat? Lugn, Almondy hjälper dig! Med hjälp av erfarna bagare och noga utvalda ingredienser är du i mål på nolltid när du behöver tårtor och kakor till fikat.

När vår instruktör William berättade att:

  • kurslokalen var väl förberedd.
  • alla hade en positiv inställning till kursen.
  • alla var engagerade hela tiden.
  • han fick ett mycket trevligt bemötande på utbildningen i Göteborg med bl a bärhjälp mm.

Då var valet enkelt! 

Stort grattis till månadens kund Almondy AB och jättetack för att ni valde att samarbeta med oss!

April 2019

KPA pension genomförde en HLR-utbildning som en spännande aktivitet i samband med en After Work.

Det är ju så smart att tänka annorlunda. Istället för att bowla eller kasta pil så får arbetskamraterna lära sig livräddning – en kunskap de har nytta av både på jobbet och när de är lediga med familjen. Klokt, eller hur?

Tusen tack för att ni valde att samarbeta med oss och grattis till månadens kund!

Mars 2019

HiQ hjälper människor med teknik, design och kommunikation. Förenklar och förbättrar människors liv helt enkelt. Och nu kan de dessutom rädda liv!

Anledningen till att HiQ blir månadens kund är engagemanget från deltagarna på samtliga utbildningstillfällen. De visade verkligen att de är genuint intresserade och vill lära sig HLR.

Genom att boka 5 olika tillfällen (med två instruktörer på plats) har de nu utbildat ca 100 arbetskamrater. Smart, eller hur?

Tusen tack för att ni valde att samarbeta med oss och grattis till månadens kund!

Februari 2019

Livsmedelsverket  bokade HLR-utbildning till personalen i Linköping. Först och främst var deltagarna otroligt duktiga, trevliga och engagerade. Dessutom fick jag som instruktör en suverän service med att bära utrustning, blocka upp och plocka ihop materialet.

Vad gör livsmedelsverket?
Du ska må bra av maten du köper och får i dig. Livsmedelsverket jobbar för säker mat och dricksvatten – för att ingen ska bli lurad om vad maten innehåller.

Tusen tack för att ni valde att samarbeta med oss och grattis till månadens kund!

Januari 2019

Waymark Solutions AB är ett Stockholmsbaserat IT-konsultbolag. De bokade två instruktörer för att utbilda 26 livräddare i företaget. Nu kan alla både HLR och använda en hjärtstartare.

Tusen tack för att ni valde att samarbeta med oss och grattis till månadens kund!

December 2018

Bliwa Livförsäkring

Samtliga 24 deltagare kämpade på under HLR-övningen, både med barn- och vuxen-HLR-dockor. Våra nya HLR-dockor mäter kvaliteten på både kompressioner och inblåsningar. Det blev så klart tävling och samtliga gjorde HLR med mycket god kvalitet – alla gjorde över 80 % bra HLR, vilket är fantastiskt!

November 2018

Personalen på Fazer Bageri AB i Stockholm var lyhörda. De ville verkligen lära sig HLR och gick helhjärtat in i övningarna. Nu kan de rädda liv! Grattis till månades kund!

Oktober 2018

Stockholms stad

Är du orolig när du lämnar ditt barn på förskolan? Är du säker på att personalen vet vad de ska göra om ditt barn skadar sig, sätter i halsen eller får hjärtstopp? Ta reda på det nu och ställ krav! 

7 förskolor i Stockholms stad (på Södermalm) går ihop och bokar barn HLR-kurser tillsammans. Det blir billigare, roligare och enklare för alla chefer och dem anställda.
Så smart! Grattis till månades kund.

September 2018

Renault blir månadens kund eftersom samtliga deltagare gav 100 % på kursen. 

De är ca 120 arbetskamrater på kontoret i Kista (Stockholm). Och nu har de rutiner och kunskap att hjälpa till om någon skadar sig, sätter i halsen eller får hjärtstopp. Dessutom har de hyrt en hjärtstartare för att öka tryggheten för personalen och alla besökare. Tummen upp och stort grattis till månades kund!

Juni 2018

NCC blir månadens kund. Varför? Därför att flera av våra HLR-instruktörer berättade att deltagarna var supertrevliga, taggade och jätteengagerade. Som instruktör känner man när deltagarna verkligen är genuint intresserade och vill lära sig rädda liv. Och det var alla på NCC!

Och jag vill också ge betyget 5 hjärtan av 5 möjliga till dig som bokade. Anledningen till det är att du gjorde allt så smidigt för oss båda. Stort grattis till månades kund!

Maj 2018

Visste du att Rejlers AB är en av Nordens största teknikkonsulter? Och har 2 000 experter som arbetar med projekt och IT-lösningar inom bygg och fastighet, energi, industri och infrastruktur. De finns på 80 orter runt om i Sverige, Finland och Norge. År 2016 omsatte de hela 2,3 miljarder kronor. Inte nog med det, nu är personalen i Gävle även experter på HLR och hjärtstartare. 

Allt fungerade verkligen toppen från början till slut! Snabb återkoppling och svar på mejl. Gustav mötte upp i tid och gav toppen service. Och alla deltagare var mycket trevliga och engagerade vilket resulterade i en superlyckad HLR-utbildning!

April 2018

Amendo bokar sex kurstillfällen (med två instruktörer) för att utbilda sina konsulter i HLR med hjärtstartare.

Stort grattis! Ni är verkligen ansvarsfulla som bryr er om personalen och era kunder!

Mars 2018

Acer Sverige tar hem segern denna månad! Visst är det ansvarsfullt att utbilda sin personal i HLR med hjärtstartare för att kunna hjälpa sina kunder vid en olycka?

Dessutom var de engagerade, genuint intresserade och ställde mängder med kloka frågor under HLR-kursen. Stort grattis och grymt bra jobbat!

Februari 2018

Swedbank bokar 6 utbildningar för sin personal. De vill känna sig trygga och veta vad de ska göra om olyckan är framme – på arbetsplatsen men också när de är hemma med familjen. Det stora intresset, engagemanget och den fina servicen vi fick på plats gör Swedbank till månadens kund. Stort grattis!

Januari 2018

Vällingby Ridsällskap
bokade en specialanpassad första hjälpen-kurs för olyckor som kan ske i samband med ridsport.

Nu kan de HLR, jobba enligt L-ABC modellen, stoppa blödningar, hantera skall- och fallskador. Snyggt jobbat och grattis till månadens kund!

December 2017

Konserthuset i Stockholm utbildar all sin personal vid olika tillfällen i HLR och första hjälpen. Allt som allt tog bara 4 timmar.

Det är helt ofattbart vilket engagemang det har varit på utbildningarna och att så många verkligen är genuint intresserade av att lära sig rädda liv – tummen upp och grattis till månadens kund!

November 2017

Vallentuna kommun har under hösten bokat 12 HLR-kurser till olika avdelningar – ansvarsfullt att följa arbetsmiljölagen och samtidigt skapa trygghet för personalen och besökarna!

Oktober 2017

AB Familjebostäder har den här gången  utbildat sin personal i Hammarby Sjöstad (Stockholm) – detta skapar trygghet för både medlemmarna och alla personal på kontoret.  Ansvarsfullt? Ja, och det blir tummen upp!

September 2017

Sports Club Vallentuna har utbildat alla anställda i HLR och första hjälpen. Dessutom har de investerat i en hjärtstartare.

Så nu kan all personal och besökare känna sig trygga om det sker en olycka – oavsett om det sker i badhuset, gymmet eller i hinderbanan!

Augusti 2017

S:t Eriks gymnasium så klart – eftersom de prioriterar elevernas och personalens säkerhet högt.

 200 lärare är utbildade i HLR och första hjälpen. Dessutom har de investerat i en hjärtstartare för att kunna hjälpa varandra och eleverna om olyckan skulle vara framme.

Det kallar jag ett ansvarsfullt gymnasium – bra gjort!

Juni 2017

Personalen på Försäkringskassan visade ett stort engagemang på HLR-utbildningen, vilket gjorde att utbildningen blev både trevlig och lärorik – både för dem och för mig som instruktör.

Maj 2017

Svenska bostäder tar hem segern den här månaden – med god marginal. Tänk dig själv – du bor i en hyres- eller bostadsrätt och din värd bjuder dig och din partner att gå en gratis HLR-kurs, och på plats hos dig. Så ansvarsfullt!

Det skapar trygghet för alla barn och vuxna som bor och vistas i hela området.
Grattis till dig som har Svenska bostäder som värd!

April 2017

Hur kan Byggnadstekniska Byrån utbilda 81 medarbetare i hjärt- och lungräddning på bara 2,5 timme?

De bokade en stor lokal på ett hotell, utöka kurstiden och bokade fyra instruktörer – så enkelt!

Efter utbildningen åt de en gemensam middag, det blev trevlig, billigt och nu kan de hjälpa varandra om någon på jobbet skadar sig, sätter i halsen eller får hjärtstopp. Smart!

Mars 2017

Anledningen till att Fortifikationsverket blir månadens kund är att de granskade oss mycket noggrant innan de bokade 8 kurser i ”HLR med hjärtstartare”. Bl a genom att kontakta några av våra kunder och fråga vad de tycker om oss och våra utbildningar. Det är både ansvarsfullt och seriöst, och sånt gillar jag! 

Fortifikationsverket äger och förvaltar Sveriges försvarsfastigheter, d v s anläggningar, mark och lokaler. Deras specialistområde är skydds- och anläggningsteknik.

Februari 2017

Att ta sitt ansvar och följa arbetsmiljölagen är en självklarhet för Telenor som utbildade personalen i HLR och första hjälpen.

Första omgången utbildades 60 medarbetare, och just nu planerar de utbildning för fler anställda. Om olyckan skulle vara framme är du i trygga händer, både på huvudkontoret och i Telenorbutiken.

Januari 2017

God fortsättning!

Månadens kund blir Danderyds kommun eftersom de verkligen prioriterar säkerhet och arbetsmiljö högt på alla förskolor.

Varje år utbildas personalen i HLR och första hjälpen. I januari utbildades Kevinge förskolor och Nora Herrgård i HLR-barn.

I Danderyds kommun kan barnen, föräldrar och personalen känna sig trygga om olyckan är framme.

December 2016

Eftersom kunskap är en färskvara (oavsett ämne) gäller det att öva och repetera ofta. Det gäller alla, även brandmän, ambulanssjuksköterskor, läkare, överläkare och barnmorskor.

Nu har 40 anställda på Rättsmedicin i Stockholm repeterat ”HLR med hjärtstartare” för att på bästa sätt hjälpa besökare, kollegor, familjemedlemmar och även medmänniskor. Ansvarsfull? JAPP!

BB Stockholm bokade utbildning och repeterade sina HLR kunskaper av samma anledning. Totalt 44 deltagare redo att rädda liv. Smart? JAPP!

November 2016

Flysta Elservice AB utbildade alla anställda i vuxen HLR med inriktning på första hjälpen vid elolyckor. Eftersom flera av deltagarna har egna barn övade de även på barn HLR dockor. Det är smart att komplettera sin vuxen HLR utbildning med första hjälpen och barn HLR. Nu kan de hjälpa både barn och vuxna om olyckan skulle vara framme.

Flysta Elservice har sedan 1980 utfört elarbeten av hög kvalitet och hjälper sina kunder med nyproduktion, renovering och ombyggnation.

Oktober 2016

We Select hjälper företag att rekrytera rätt medarbetare. Alla på kontoret i Stockholm utbildade sig i HLR.

Det som gör We Select till månadens kund är deras nyfikenhet och engagemang. Flera deltagare kom fram till Joakim (instruktör) innan kursen och berättade att de såg fram emot att lära sig HLR och att det skulle bli jätteroligt.

Sedan var alla engagerade, nyfikna och ställde många kloka frågor under kursen. Utbildningen blev både trevlig och extra lärorik för både deltagarna och även instruktören.

September 2016

Medtryck Sverige är ett ansvarsfullt företag som jobbar med tryck av profil- och presentreklam. Företaget växer, personalstyrkan ökar och de prioriterar arbetsmiljön.

De har bl a utsett ett skyddsombud och utbildat all sin personal i HLR med hjärtstartare och första hjälpen. Nu kan de hjälpa varandra och sina medmänniskor om det behövs.

Augusti 2016

På bara tre timmar utbildade Hässelby Villastads skola all personal i HLR med hjärtstartare. De bokade en utbildning med två instruktörer för att bibehålla god kvalitet och utbilda 24 deltagare vid samma tillfälle.

Nu känner dem sig trygga och kan hjälpa barnen, föräldrarna men också personalen på skolan om olyckan skulle vara framme. Smart!

Juni 2016

LensOn valde att utbilda 1-2 personer från varje avdelning i HLR för att försäkra sig om att hjälpen finns nära vid en olycka.

Eftersom flera av deltagarna har egna barn övade de även på barn HLR-dockor för att lära sig hjälpa ett barn som drunknat, satt i halsen, eller fått hjärtstopp.

Dessutom sprider deltagarna kunskapen inom företaget. Det tycker jag är klokt!

Maj 2016

Byggmax Täby hade en bra idé. De kombinerade HLR-utbildning med god middag och personalvård en lördag efter jobbet. Smart eller hur?

Ni kan göra likadant, boka en utbildning när det passar er och i samband med nästa konferens, arbetsplatsträff, planeringsdag eller möte.

April 2016

Mornington Hotel Stockholm City är ett förstklassigt hotell med 221 gästrum som lägger stor vikt vid att all personal (55 deltagare) årligen utbildas inom hjärt- och lungräddning (HLR).

De prioriterar säkerheten högt för både gästerna, sig själva och även alla andra som vistas kring hotellet. De tycker att det är viktigt att all personal kan hantera dem två hjärtstartarna som finns på hotellet, men även kännas sig bekväma med att agera om det skulle ske en olycka utanför arbetet t ex hemma med familjen.

Mars 2016

HSB BRF Rosenbrödet utbildar sina medlemmar i HLR och hyr en hjärtstartare som passar spädbarn, barn och vuxna.

När de delar på kostnaden blir den så låg som ca 100 kr per hushåll och år. Eftersom ca 6570 % av alla hjärtstopp sker i hemmet så är det en mycket klok investering de gör.

Visst är det en smart idé att dela på kostnaden? Därför blir de månades kund!

UTMÄRKT
597 recensioner
Jonas Pontén
Jonas Pontén
2022-11-25
Mkt nyttig, 25 år sedan sist. Så nu är man trygg i att kunna hjälpa till om/när det händer ngt.
Läs mer
johan laurentz
johan laurentz
2022-11-25
Livsviktiga lärdomar instrueras med pedagogik, inlevelse och engagemang 👍🏼 rekommenderar alla denna kurs. Tillsammans kan vi rädda fler ❤️
Läs mer
Frida Svensson
Frida Svensson
2022-11-23
Tusen tack för dagens kurs! Arshia var mycket pedagogisk och det var en bra balans mellan teori och praktisk övning. Känns skönt och viktigt att ha fått djupare kunskap som kan rädda liv! Rekommenderar starkt!
Läs mer
Maria Enecker
Maria Enecker
2022-11-23
Otroligt bra kurs. Långt över förväntan. Pedagogisk, bra takt, intressant. Alla som kan borde ta kursen
Läs mer
Victoria Leclér
Victoria Leclér
2022-11-23
Idag har jag fått lära mig något livsviktigt! Tack!
Läs mer
René Voigt
René Voigt
2022-11-23
Läs mer
Fredric Belin
Fredric Belin
2022-11-23
Mycket givande kurs!
Läs mer
Magnus Myhr
Magnus Myhr
2022-11-16
Läs mer
Daniel Naseri
Daniel Naseri
2022-11-16
Fantastiskt!
Läs mer
Joakim Säll
Joakim Säll
2022-11-16
Läs mer
Kontakta Hjärtochlungräddning.se

Hur kan vi hjälpa dig?​

Blir du irriterad när du kontaktar ett företag och plötsligt får massa reklam, nyhetsbrev och SMS? Jag avskyr det – därför gör jag aldrig så mot dig ❤️

Ring, mejla eller kom och knacka på vår dörr

Mån-tors 09:00–16:00, fre 09:00–15:00

Här används nödvändiga kakor för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig – men också för webbanalys så vi kan förbättra vår webbplats.

Glada människor -mångfald
Dagar
Timmar
Minuter
Sekunder

Få gratis rådgivning om utbildning och hjärtstartare!

Fyll i formuläret, ring 08-99 99 01 eller skicka ett mejl till info@hjartochlungraddning.se så får du svar inom 1 timme.

PS. Blir du irriterad när du kontaktar ett företag och plötsligt får massa reklam, nyhetsbrev och SMS? Jag avskyr det – därför gör jag aldrig så mot dig